ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ۶ نکته اساسی برای بازیگر شدن

۶ نکته اساسی برای بازیگر شدن

سلام

اگه شما هم جزو دوست داران رشته بازیگری هستید، باید به این ۶ نکته خیلی اساسی توجه ویژه ای داشته باشید :


طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

۱-آموختن شیوه های علمی بازیگری

همچنان که هیچ‌کس نمی‌تواند بدون خواندن درس پزشکی عمل جراحی انجام دهد هیچ فردی هم نمی‌تواند بدون گذراندن دوره‌های بازیگری و تحصیل در این رشته بازیگر شود. آموختن شیوه‌های علمی بازیگری بهترین راه برای آغاز این حرفه است. مدارس بازیگری با آموزش تکنیک‌های بازیگری و در اختیار گذاشتن منابع دسته‌بندی‌شده و منسجم به نوآموزان این رشته کمک می‌کنند تا در مسیر بازیگر شدن گام‌های محکمی بردارند. بیشتر بازیگران بزرگ تاریخ سینما دست‌کم چند دوره‌ آموزش رسمی را در مدارس بازیگری گذرانده‌اند. افزون بر این، آنچه به شما کمک می‌کند تا موفق‌تر عمل کنید و دانش‌تان را افزایش دهید مطالعه کتاب‌های بازیگری است. تماشای فیلم با دیدی نقادانه و تحلیلی نیز راه دیگر برای آموزش بازیگری محسوب می‌شود. 


۲- تست بازیگری

اگر آموزش را تمرین پیش از بازی بدانیم؛ جستجوی نقش مناسب، لحظه‌ای است که بازیگر وارد زمین بازی می‌شود. پس از اینکه بنیان مهارت‌های شما مستحکم شد و چند مونولوگ حفظ کردید، زمان جستجو برای نقش مناسب فرا می‌رسد. فیلم‌های دانشجویی و تئاترهای خیابانی، فرصت‌های بسیار خوبی پیش روی بازیگر نوکار قرار می‌دهند. مزیت حضور در دوره‌های آموزش بازیگری اینجا خود را نشان می‌دهد؛ این مدارس عموما دانشجویان خودشان را برای ایفای نقش برمی‌گزینند. تست بازیگری برای گرفتن نقشی در فیلم، توانایی و قابلیت جداگانه‌ای است و بهترین راه برای بهبود و تقویت مهارت‌های مصاحبه‌ای، قرارگیری در موقعیت‌های مشابه است. همانطور که در زمینه انجام تست بازیگری پیشرفت کنید، تست‌های بازیگری بیشتری برای شما پیش خواهد آمد و داشتن تجربه قبلی از چنین موقعیت‌هایی، کمک بزرگی به شما خواهد بود.

چگونه برای خود تست بازیگری طراحی کنیم

راه بازیگر شدن و تست بازیگری، هر دو مقوله‌ بسیار پیچیده‌ای است. وارد شدن در این جهان زیبا نیاز به یادگیری‌های فراوان و مطالعات گسترده‌ای دارد. این روزها هنگامی که از خیلی‌ها می‌پرسیم که در آینده دوست دارید چه‌کاره شوید؟ اولین چیزی که می‌گوید بازیگری است. اما حرفه بازیگری آن‌قدر ساده نیست که هرکس بتواند واردش شود. خصوصاً وقتی به کلاس‌های بازیگری می‌روید که مراحلش را بگذرانید تازه متوجه می‌شوید که راه ستاره شدن و حتی دیده شدن واقعا طولانی و دشوار ا‌ست. اولین چیزی که شما را وارد این دنیای بزرگ می‌کند مطالعات وسیعی است که باید انجام دهید. 


تست بازیگری گروه سنی و جسمی نمی‌شناسد. همه باید و می‌توانند در تست بازیگری متناسب با ویژگی‌های خود حضور داشته باشند. این شرایط برای هنرمندان خردسال و نوجوان شاخص‌های مربوط به خود را دارد. فراموش نکنید تست بازیگری نوجوانان راه‌های متفاوتی دارد. اصولاً بازیگری از ذهن هرکسی عبور می‌کند. اما در این میان تعداد کمی به آنجایی که تصور می‌کنند و آرزو دارند می‌رسند. بهترین دوران برای شروع بازیگری تقریباً کودکی است یعنی در سن ۸ سالگی. البته نوجوانانی که زود وارد این عرصه می‌شوند و با اقتدار ادامه می‌دهند خیلی زود نتیجه می‌گیرند. مانند خیلی از بازیگرانمان: ترانه علیدوستی، مهراوه شریفی‌نیا و باران کوثری. 


۳- تهیه رزومه و عکس‌هایی از چهره

پس از بازی در چند نقش مختلف، رزومه‌ای از تجربه‌های کاری خود گردآوری کنید و آن را با خود در مصاحبه‌های شغلی به همراه داشته باشید. حتی اگر نقش‌های کمی بازی کرده‌اید آن‌ها را در رزومه کاریتان قید کنید. آماده داشتن رزومه بازیگری این نکته را به کارگردانان القاء می‌کند که شما بازیگر باتجربه‎ای هستید. فراموش نکنید که فایل رزومه و پرینت به روز‌شده‌ای از آن را همیشه به همراه داشته باشید. عکس شخصی مهم‌ترین بخش یک رزومه کاری برای بازیگران است. باور داشته باشید یا نه، بدون داشتن عکس مناسب و حرفه­ای برای رزومه نمی‌توانید در تست بازیگری شرکت کنید. از دوستی که دوربین حرفه­ای دارد درخواست کنید تا تعدادی عکس از شما بگیرد تا بتوانید آن را به عوامل تولید فیلم نشان دهید. در ادامه کار، عکس­های حرفه ای ­تری از خود تهیه کنید. مجموعه‌ای از نکات مورد نیاز برای ایجاد پکیج معرفی شامل عکس و فیلم براتون تهیه دیدیم که به‌زودی منتشر می‌کنیم.


۴- تماس با شرکت‌های استعدادیابی یا ایجنت‌ها

در ادامه اینکه چگونه بازیگر شویم؟ پس از آنکه تجربه کافی کسب کردید، در زمان مناسب به جستجوی شرکت­ها و نمایندگان موفق در حیطه کاری خود اقدام کنید. از دوستان و بازیگران دیگری که با شرکت­ها و نمایندگان بازیگری مشغول کار هستند مشورت گرفته و با آن­ها تماس برقرار کنید. سپس تصمیم بگیرید که کدام شرکت و نماینده برای شما بهترین گزینه است.

اصولا جستجو برای شرکت و نمایندگان بازیگری، یک گام اجتناب‌ناپذیر در حرفه بازیگری است. به هر حال در نظر داشتن این فاکتور در ذهن برای آینده کاری شما بسیار مناسب است. توجه داشته باشید که هرچند داشتن یک نماینده، واقعا خوب و مناسب است اما برای بازیگران تازه‌کار، افزایش تجربه کاری و بهبود مهارت­های خود در زمینه بازیگری اولویت اصلی است. البته در ایران این موضوع چندان حرفه‌ای نیست و اغلب به شکل دوستانه انجام می‌شود. با اینحال به‌زودی پیشنهاداتی برایتان داریم که مطرح می‌کنیم.


۵- تمرین روزانه برای به روز بودن

بازیگرها، همیشه مشغول کار نیستند. اصولاً نداشتن کار، جزئی از شغل بازیگری است. اما در هر حال شما باید در چنین بازه­‌های زمانی­ همچنان به کار خود مشغول باشید و با تمرینات روزانه توانایی­‌ها، قابلیت‌­ها و مهارت­‌های خود را بهبود ببخشید. کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه بهترین گزینه‌های تمرین هستند. بدن و آمادگی جسمانی یکی از ابتدایی‌ترین نیاز‌های هر بازیگر است. نقش بدن و آمادگی جسمانی در بازیگری مسئله‌ای بسیار حیاتی است. با این آماگی است که بازیگر می‌تواند بخشی از بازیگری را پیش ببرد؛ زیرا وقتی بدنش آماده باشد ممکن است زودتر به نتیجه‌ای برای انتخاب نقش در تست‌ها و دفترهای سینمایی برسد. شرکت در صحنه­‌سازی­‌های فیلم و پشت صحنه­‌های فیلمبرداری، حتی اگر نقشی به شما واگذار نشده نیز از دیگر راه‌های موجود برای افزایش قابلیت­های و مهارت­‌های خود به عنوان بازیگر است. ‌کمک به بازی‌گردانان برای تمرین بیان، تحلیل فیلمنامه و دیگر متون مرتبط نیز از دیگر شیوه‌های به روز نگه داشتن قابلیت‌­های بازیگری است.

آمادگی بدنی:

بازیگر همان‌طور که قبلاً گفته شد بدن و بیانش باید برایش در اولویت باشد و همیشه در ذهنش حضور داشته باشد. مثلاً وزن شما زیاد است، از دفتر سینمایی یا ایجنتی به شما زنگ می‌زنند برای نقشی که بیمار است. بنابراین مثلا ًباید ۱۰ کیلو وزن کم کنید و مدت زیادی هم‌ زمان ندارید. اولین کاری که می‌کنید این است که ورزش را از همان روز شروع کنید و رژیم درستی برای کم کردن داشته باشید تا بتوانید نقش را از آن خود کنید. 


فن بیان و تکنیک‌های تمرین:

یکی از کوشش‌های عجیب بازیگران در جهان سینما و تئاتر، تلاش برای بیان بهتر است. اصول و تکنیک‌های بیان در بازیگری امری مهم محسوب می‌شود. هر علم یا تخصصی به دنبال رشد و توسعه، علوم و فناوری زبان خاص خود را خلق می‌کند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دنیای بازیگری بیان و بدن اوست. تا بتواند همراه با حس و حالش نقشی که می‌خواهد را جلو ببرد. یکی از اساتید به نام اونجلین مچلین در این زمینه می‌گوید: «ماهیت بیان امری فیزیکی ست» و در ادامه تأکید می‌کند شرط اصلی بیان استفاده ماهرانه از گوش است. اصولاً کسانی که تصمیم دارند وارد دنیای بازیگری بشوند سعی در تقلید بیان بازیگری سرشناس دارند اما باید به آن‌ها گفت به‌جای تقلید از بیان دیگران باید به ماهیت و چگونگی ایجاد آن پی برد. 


۶- بازاریاب خودتان باشید

بازیگران، بنگاه‌های اقتصادی کوچکی هستند که نیازمند بازاریابی برای خدمات و قابلیت­های خود هستند تا از این طریق بتوانند به حرفه خود ادامه دهند. شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر رسانه‌های بسیار بانفوذی هستند و ابزارهای مناسبی برای بازاریابی محسوب می‌شوند. ایجاد وب‌سایت شخصی نیز راه دیگری برای تبلیغ توانایی­ها و مهارت­های بازیگران است که منبعی برای تست بازیگری در برابر کارگردانان قرار می‌دهد. همچنین سایت­‌هایی مانند یوتیوب و ویمئو (Vimeo) که ارائه دهنده فایل­های نمایشی هستند، بهترین فرصت برای بازاریابی شخصی خواهند بود تا از طریق آن­ توانایی­‌ها و قابلیت­های بازیگری و همچنین تجربه‌های گذشته و جدید خود را به نمایش بگذارید. فراموش نکنین هیچکس مثل شما نمی‌تواند استعداد‌های پنهانتان را شکوفا کنید. اما لازمه این موضوع تمرین همه‌روزه و برنامه‌ریزی دقیق است. حواستان باشد که پرداخت بیش از اندازه شما را از سطح و مرتبه حرفه‌ای پایین‌ می‌آورد؛ پس برای معرفی خودتان حساس باشید.


در نظر داشته باشید که برای جواب چگونه بازیگر شویم؟ قانون مشخصی برای بازیگر شدن وجود ندارد اما راه­های اشاره شده در بالا راهنماهای مناسبی برای رسیدن به هدف است. مهمتر از هر چیز این است که بازیگران افرادی عملگرا هستند و چالش‌های موجود در این صنعت را شناخته و درک کرده­اند و حاضر به مقابله با آن هستند. به قول تام هنکس در فیلم گروه خود مختار: «هرچند راه دشواری است اما، سختی نتایج بزرگی در پی دارد.»



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده